Kalite Performans Birimi
24 Mayıs 2018

      Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi Hizmet Kalite Standartları gerekleri yerine getirilerek hastalarımızın hizmete ulaşılabilirliği, hastalara yönelik bilgilendirme ve yönlendirmelerin sağlanması, hasta ve çalışan güvenliği, hasta ve çalışan memnuniyet anketleri, enfeksiyon kontrolü, güncel rehber ve hastane tanıtım broşürlerinin oluşturulması, web bilgilendirme, merkezimizde kullanılan cihazların kalibrasyon işlemleri, kurumda mevzuatça belirlenmiş kurul ve komitelerin kurulması, tıbbi atık yönetimi gibi çalışmalar tamamlanarak iyileştirme çalışmalarına süreklilik sağlanmıştır.  

-01/03/2011 tarih ve 9489 sayılı Makam Onayıyla "Sağlıkta Performans ve Kalite Yönergesi" 01/07/2011 tarihinden itibaren yürürlüğe girmiş olup yeni yayınlanan Hizmet Kalite Standartlarına göre düzenlemeler yapılmıştır.

-Hasta ve çalışan güvenliği açısından mavi ve beyaz kod uygulamalarına geçilmiştir.

- Tüm personele Kalite Yönetim Sistemi Temel Bilgilendirme eğitimi verilmiştir.

- Kalite yönetim Sistemi içerisinde görev yapan personelimiz ile öz değerlendirmeler yapılmakta ve gerekli hallerde düzeltici-önleyici faaliyetler başlatılmaktadır.

- Tüm tıbbi cihazların periyodik bakım ve kalibrasyonları yapılmaktadır.

- Kurum içi güncellemelerde ilgili dokümanlar revize edilmektedir.

- Yangın Yönergesi, Acil Durum Eylem Planı, Sivil Savunma Planları hazırlanarak İl İtfaiye Müdürlüğü tarafından tüm personelimize yılda en az bir kere eğitim verilmekte ve tatbikat yaptırılmaktadır.

- Ağız ve Diş Sağlığı Merkezi Hizmet Kalite Standartları gereği birimler oluşturularak işlevsel hale getirilmiştir.

-Dilek-öneri kutuları,Hasta Hakları başvuruları,intranet sistemi aracılığı ile hasta ve çalışanlarımızın Dilek ve öneri değerlendirilmekte ve çözüm yolları aranmaktadır.
     
KALİTE YÖNETİM BİRİMİ OLARAK

HKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak,

Bölüm hedeflerine yönelik, bölüm tarafından yapılan analiz sonuçlarını değerlendirmek

Öz değerlendirmeleri yönetmek

Hasta ve çalışan anket sonuçlarını değerlendirmek

HKS çerçevesinde hazırlanan;
Yazılı düzenlemeleri kontrol etmek,
Yazılı düzenlemelerin revizyonunu takip etmek,

Hizmet sunumuna yönelik istatistiki bilgileri değerlendirmek,

HKS çerçevesinde belirlenen komitelere üye olarak katılmak görevlerini sürdürmektedir. 

Bu bağlamda hizmet kalite standartlarında yer alan tüm bölümlerin bölüm kalite sorumluları belirlenmiş ve faaliyetler bu yönde sürdürülmektedir.