Hasta Hakları ve Sorumlulukları
24 Mayıs 2018

Hasta Olarak Haklarımız;

  • a) Hizmetten Genel Olarak Faydalanma,

  • b) Bilgilendirme ve Bilgi İsteme,

  • c) Sağlık Kuruluşunu ve Personelini Seçme ve Değiştirme,

  • d) Mahremiyet,

  • e) Rıza,

  • f) Güvenli Ortamda Sağlık Hizmeti Alma,

  • g) Dini Vecibelerini Yerine Getirebilme,

  • h) Saygınlık Görme ve Rahatlık,

  • ı) Ziyaretçi ve Refakatçi Bulundurma,

  • i) Şikayet ve Dava Hakkı

Hasta Olarak Sorumluluklarımız;

  • a) Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranma ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket etme,

  • b) Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verme,

  • c) Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelme ve tedavinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunma,

  • ç) Randevu tarih ve saatine uyma ve değişiklikleri ilgili yere bildirme,

  • d) İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterme,

  • e) Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmama,

  • f) Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta iletişim birimine başvurma.